لپ تاپ, لپ تاپ, مقاله

لپ تاپ استوک چیست؟

about us

. مردم لپ تاپ استوک یا کالای استوک را کالای دست دوم می دانند . در صورتی که میان این دو تفاوت های بسیاری وجو دارد. قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم که دقیقا یک لپ تاپ استوک چیست و چه ویژگی هایی دارد. لپ تاپ های استوک به معنای کالای ذخیره شده یا فروشگاهی هستند و از آنجا می آیند. در کشور های پیشرفته برای جذب مشتری بعد از فروش لپ تاپ تا ۳۰ روز قابلیت آن را می دهند که اگر خواستید به هر دلیلی آن را مرجوع کنید . این لپ تاپ ها بعد از بازگشت به شرکت سازنده , دیگر آکبند و یا نو نیستند . شرکت نیز به همین دلیل این لپ تاپ ها را به عنوان لپ تاپ استوک وارد بازار خاور میانه می کند .

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ‌های استوک، لپ تاپ‌های دست دوم و کارکرده میباشند اما منظور ما از دست دوم و کارکرده به معنای این نیست که چندین سال کرده باشند بلکه منظور این است که این لپ تاپ‌ها فقط در حد ۱۰ روز تا یک ماه کار کرده‌اند و دوباره به خاطر دلایلی از سوی خریداران به شرکت عودت داده شده و شرکت آنها را پس گرفته و به سمت کشورهای آسیا و خاورمیانه فرستاده است

در واقع لپ تاپ‌ استوک از نظر فنی هیچ مشکلی ندارند و مانند سایر لپ تاپ‌ها کیفیت خوبی دارند، اما به هر دلیلی کمپانی سازنده آن‌ها قادر به فروش تمام محصولات خود نبوده و به همین جهت بدون استفاده در انبار نگهداری می‌شوند.

آیا لپ تاپ استوک همان لپ تاپ دسته دوم است؟

مردم لپ تاپ استوک یا کالای استوک را کالای دست دوم می دانند . در صورتی که میان این دو تفاوت های بسیاری وجو دارد. لپ تاپ های استوک به معنای کالای ذخیره شده یا فروشگاهی هستند. در کشور های پیشرفته برای جذب مشتری بعد از فروش لپ تاپ تا ۳۰ روز قابلیت آن را می دهند که اگر خواستید به هر دلیلی آن را مرجوع کنید . این لپ تاپ ها بعد از بازگشت به شرکت سازنده , دیگر آکبند و یا نو نیستند . شرکت نیز به همین دلیل این لپ تاپ ها را به عنوان لپ تاپ استوک وارد بازار خاور میانه می کند

خرید لپ تاپ استوک مناسب چه کسانی است ؟

درست در هنگامی که شما می خواهید با یک بودجه کم لپ‌ تاپی خریداری کنید، مجبورید از بسیاری از امکانات چشم پوشی کرده و به خرید لپ تاپ هایی با پردازنده و رم پایین اکتفا کنید. اما خرید لپ تاپ استوک این امکان را به شما می‌ دهد که با صرف همان بودجه محصول بهتری و باکیفیت تر را خریداری کرده و لپ تاپی با مشخصات مناسب در اختیار داشته باشید. بنابر این خرید این محصولات یک گزینه عالی برای مشتریانی است که قصد خرید یک لپ ‌تاپ ارزان قیمت و در عین ‌حال کارآمد را برای کار و امور شخصی خود دارند.

مزایای لپ تاپ استوک چیست؟

معمولا لپ تاپ های استوک اروپایی دارای کیفیت بسیار بهتری هستند . و این نیز به این دلیل است که تمامی این لپ تاپ ها برای کشور های اروپایی و آمریکایی ساخته شده اند . و اما مزیت دوم ، قطعا تا به حال متوجه تفاوت قیمت لپ تاپ استوک و آکبند شده اید و می دانید که خرید لپ تاپ استوک قطعا به صرفه تر است و شما می توانید با مبلغ کمتری لپ تاپ بهتری را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید لپ تاپ های استوک گرید بندی می شوند و حتی در بسیاری از موارد لپ تاپ ها را فقط از کارتن بیرون آورده اند. پس یعنی عملا آن لپ تاپ فرقی با یک لپ تاپ نو ندارد.

کیفیت لپ تاپ‌های استوک چگونه است؟

هنگام خرید لپ تاپ استوک شاید در ذهن شما این سوال ایجاد شود که این لپ تاپ‌ها از نظر کیفیت ساخت در چه حدی قرار دارند؟ اگر بخواهیم این لپ تاپ ها را با نمونه‌های آکبند آن که در داخل ایران موجود هستند مقایسه کنیم باز هم امتیاز و برتری برای لپ تاپ‌های استوک خواهد بود. زیرا این لپ‌تاپ‌ها توسط کشورهای اروپایی طراحی و تولید شده اند و در این محصولات استانداردهای بسیار بالایی مورد توجه قرار گرفته است. اما بسیاری از لپ‌تاپ‌های آکبند که در داخل ایران وجود دارد یا مونتاژ شده یا دستکاری و کپی شده اند؛ به همین دلیل از نظر کیفیت، لپ تاپ‌های استوک کاملا تضمین می‌شوند

مزایای لپ تاپ های استوک

در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای لپ تاپ های استوک را با هم بررسی می‌کنیم.

  • قیمت مناسب: در شرایط اقتصادی امروز که تورم بالا در جامعه ایران وجود دارد، افراد زیادی تمایل به خرید لپ تاپ های ارزان قیمت و با کیفیت دارند. این مورد یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد به خرید لپ تاپ های استوک کشیده می‌شوند.
  • کیفیت خوب: همان طور که گفتیم، لپ تاپ های استوک از نظر قطعات به‌کار رفته در آنها تفاوتی با لپ تاپ های نو ندارند. با خرید لپ تاپ استوک می‌توانید لپ تاپی با کیفیت لپ تاپ های نو و با قیمتی کمتر از قیمت آنها تهیه کنید.
  • ظاهر خوب: برخی لپ تاپ های استوک به قدری شیک و تمیز هستند که برخی سودجویان آنها را به عنوان لپ تاپ نو می‌فروشند! نکته مهم این است که اگر شما یک کاربر معمولی لپ تاپ هستید، احتمالاً نمی‌توانید تفاوت بین لپ تاپ استوک و نو را تشخیص دهید
  • ساخت عالی: معمولا لپ تاپ های استوک اروپایی و  دارای کیفیت بسیار بهتری هستند . و این نیز به این دلیل است که تمامی این لپ تاپ ها برای کشور های اروپایی و آمریکایی ساخته شده اند

در نظر داشته باشید لپ تاپ های استوک گرید بندی می شوند و حتی در بسیاری از موارد لپ تاپ ها را فقط از کارتن بیرون آورده اند ، پس یعنی عملا آن لپ تاپ فرقی با یک لپ تاپ نو ندارد

 

 

معایب لپ تاپ های استوک

  • عدم پیدا کردن رنگ دلخواه: ممکن است رنگ دلخواه خود را بین لپ تاپ های استوک پیدا نکنید.
  • عدم پیدا کردن مدل مورد نظر: همه برندها لپ تاپ استوک ندارند. شاید بخواهید مشخصات سخت‌افزاری یا مدل خاصی از لپ تاپ استوک را تهیه کنید، اما در لیست لپ تاپ های استوک عرضه شده موجود نباشد.
  • فاقد گارانتی بودن محصولات استوک: معمولاً در این گونه محصولات پشتیبانی رسمی آنها تمام شده است و از طرف شرکت ساپورت نمی‌شوند. شاید بزرگترین مشکل آن باشد و با رفع این مشکل و دارای گارانتی شدن لپ تاپ های استوک و با توجه به شرایط کشور و وضع تحریم ها و محدود بودن علی الخصوص  واردات محصولات اپل و سرفیس به کشور شاید عقلانی ترین و بهترین روش برای خرید لپ تاپ حتی برای مشتریانی که  مشکل مالی ندارند، خرید لپ تاپ استوک است. ضمنا لپ تاپ نگار جهت رضایت و امنیت خاطر مشتریان مهلت ده روزه تست را فراهم کرده است تا در صورت بروز هرگونه مشکل، آنرا رفع کند
  • خرابی برخی قطعات: این مورد نادر است، اما بهتر است بررسی شود. ممکن است بخش‌هایی از لپ تاپ (از جمله هارد، باتری، صفحه نمایش و …) معیوب باشند که باید در زمان خرید لپ تاپ استوک به این قسمت‌ها توجه کرده و آنها را تست کنید. در فروشگاه مدلین مدیا همه لپ تاپها سه مرحله بازرسی میشوند. در کشور مبدا که عموما کشور اروپایی است. پیش از ارسال به فروشگاه و در نهایت پیش از ارسال به مشتری. جالب است بدانید با افتخار،میزان نارضایتی مشتریان مدلین مدیا از لپ تاپهای دریافتی نزدیک به صفر میباشد
  • فروشنگان نامعتبر: برخی از فروشگاهها و مخصوصا فروشندگان اینستاگرامی و تلگرامی با آگهی کردن لپ تاپ و اخذ وجه، لپ تاپ را برای مشتری ارسال نمیکنند. پس به خاطر داشته باشید اگر اقدام به خرید آنلاین لپ تاپ میکنید، حتما از وبسایتهایی خرید کنید که درگاه پرداخت آنلاین و اینماد داشته باشند. بدین صورت در صورت بروز مشکل به راحتی پیگیری کنید
  • فاقد کارتن بودن: لپ تاپ های استوک با توجه به ماهیتی که دارند فاقد کارتن می باشند. اقلام همراه لپ تاپ معمولا شامل شارژر است که برای اطمینان می توانید در بخش مشخصات هر لپ تاپ اقلام همراه آن را مشاهده کنید.

خوشبختانه فاقد کارتن بودن یک مزیت هم دارد. به دلیل کاهش حجم لپ تاپ، هزینه حمل اضافه شده به قیمت لپ تاپ بسیار مقرون به صرفه میباشد

 

انواع لپ تاپ استوک موجود در بازار ایران:

در بازار ایران، متناسب با نیاز های مختلف کاربران، انواع متفاوتی از برندهای لپ تاپ استوک موجود هستند. در ادامه به برخی از این برندها می پردازیم:

۱. لپ تاپ استوک دل:

دل یکی از برندهای محبوب در دنیای لپ تاپ استوک است. این برند در کنار کیفیت ساخت بالا و قطعات با کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش مناسب و در دسترس نیز دارد که باعث شده است در بازار ایران نیز بسیار محبوب باشد.

۲. لپ تاپ استوک لنوو:

لنوو نیز یکی از برترین برندهای لپ تاپ استوک در بازار ایران است. این برند با طراحی بسیار خوب و کیفیت ساخت بالا، به دلیل قیمت پایین تر نسبت به برندهای دیگر، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

۳. لپ تاپ استوک hp:

اچ پی یکی از برندهایی است که در بازار لپ تاپ استوک ایران قابل دسترسی است. این برند با کیفیت ساخت بسیار خوب و سیستم های ارتقاء پذیر، یکی از محبوبترین برندها در بازار ایران است.

۴. لپ تاپ استوک توشیبا:

توشیبا همچنین یکی دیگر از برندهای پر مخاطب در بازار لپ تاپ استوک ایران است. این برند با کیفیت ساخت بسیار خوب و سیستم های قدرتمند، به دلیل قیمت پایین تر نسبت به برندهای دیگر، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

۵. لپ تاپ استوک اپل:

اپل نیز برای تولید لپ تاپ استوک مطرح شده است. قطعات با کیفیتی که در محصولات اپل استفاده می شوند باعث شده است در بازار استوک نیز این برند برای کاربران طرفدار بسیار دارد.

به طور کلی، بسیاری از برندهای معتبر دنیای IT با لپ تاپ های استوک خود، در بازار ایران موجود هستند و کاربران می توانند بر اساس نیاز خود، برند مناسبی را برای خود انتخاب کنند.

۶. مایکروسافت سرفیس استوک:

مایکروسافت سرفیس یکی از برندهای قدرتمند و محبوب در دنیای لپتاپ استوک است که در بازار ایران نیز موجود است. با گذشت زمان، سرفیس در جلوه و طراحی دیدچه های متفاوتی از خود ارائه کرده است که ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند. در کنار ظاهر زیبایی که دارند، این لپ تاپ ها با قیمتی مناسب نیز در بازار ایران قابل دسترسی هستند.

قابلیت ارتقاء و تعمیرات نیز از دیگر ویژگی هایی است که این محصول دارد. در مجموع، اگر به دنبال یک لپ تاپ استوک با طراحی متفاوت و کیفیت بالا هستید، مایکروسافت سرفیس یکی از گزینه هایی است که می توانید در بازار ایران مورد قبول خود قرار دهید.

all-brands-laptops

گرید بندی لپتاپ استوک:

لپ تاپ های استوک بر اساس وضع ظاهری و میزان استفاده ای که از آنها شده ، شامل چند دسته اند.  یکی از مهم ترین فاکتور ها در خریدگرید لپ تاپ محسوب می شود و بسیار مهم است که در زمان به آن توجه کنید. گرید های مختلف لپ تاپ استوک به شرح زیر است :

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست ؟ چرا باید به آن اهمیت داد ؟

  • گرید open box : لپ تاپ استوکی در حد نو و یا در بعضی موارد پشت ویترین بوده است که نهایتا از جعبه درآورده شده است و معمولا با ارزش تر هستند .
  • گرید A++ : این گرید از لپ تاپ های استوک کاملا تمیز هستند و در مواردی با open box تفاوتی ندارد ، این لپ تاپ ها بدون خطو خش و یا دارای چند مورد جزئی هستند.
  • گرید A+ : لپ تاپ های استوکی که در این گرید قرار دارند تمیز هستند و خط و خشی بسیار جزئی دارند.
  • گرید A : لپ تاپ های گرید A معمولا چند ماه کار کرده اند و مقداری خط و خش دارند که به راحتی قابل رؤیت هستند.
  • گرید B : خط و خشی قابل توجه به همراه هاله هایی که روی لپ تاپ وجود دارند باعث می شوند که لپ تاپ ها در این گرید قرار بگیرند.
  • گرید C : در این گرید از لپ تاپ استوک علاوه بر خط و خش بسیار و هاله ها پیکسل های سوخته نیز در نمایشگر لپ تاپ وجود دارد.

فرق لپ‌ تاپ استوک با دست دوم در چه چیزهایی است ؟

برای تشخیص فرق لپ‌ تاپ استوک با دست دوم اول باید آنها را بهتر بشناسید. در سرتاسر جهان تعداد زیادی از شرکت‌ های فروشگاهی، خدماتی را به عنوان برگشت کالا برای مشتریان خود قائل هستند. طبق این قانون مشتریان می توانند به مدت ۳۰ روز بعد از خرید هر محصول آن را به شرکت بازگردانده و تمام پول خود را دریافت کنند.
با این وجود شرکت‌ های فروشنده کامپیوترهای شخصی و لپ‌ تاپ، با حجمی از محصولات مواجه خواهد بود که از حالت آکبند خارج شده. ولی برای فروش و استفاده به اندازه کافی تمیز و سالم هستند.
بنابراین فروشندگان، این کالاها را به عنوان لپ‌ تاپ استوک با قیمت هایی بسیار پایین‌تر از قیمت یک لپ‌تاپ آکبند در معرض فروش قرار می‌دهند.
لپ تاپ‌های استوک از نظر میزان کارکرد به دو گروه تقسیم می‌شوند :
گروه اول لپ‌تاپ‌های کاملا سالم و تمیز هستند که تقریبا با لپتاپ های نو تفاوت چندانی ندارند و معمولا نظر بیشتر مشتریان را به خود جلب می‌کنند
و گروه دوم لپ‌تاپ هایی هستند که با داشتن خش و خط‌هایی، دارای ترکهای جزئی و قابل چشم پوشی می‌باشند اما از نظر فنی سالم و بدون عیب هستند.

اصلی‌ ترین فرق لپ تاپ استوک با دست دوم

اصلی‌ ترین فرق لپ تاپ استوک با دست دوم در استهلاک قطعات داخلی آن است. بر این اساس لپ‌تاپ دست دوم از نظر فنی و قطعات داخلی ممکن است به مقدار کم یا زیاد مستهلک محسوب شود در حالی که این مورد در لپ تاپ های استوک به سختی دیده می‌شود.
از طرفی شما میتوانید لپ تاپ استوکی را بیابید که کاملا سالم و تمیز باشد و هیچ تفاوتی با مدل آکبند آن نداشته باشد. اما لپ تاپ دست دوم لپ تاپی است که مدتی کارکرده و هیچگاه هم‌ ردیف با یک لپ تاپ آکبند قرار نمی‌گیرد و این دومین فرق لپ‌تاپ استوک با دست دوم محسوب می‌شود.

 

فرق اصلی بین لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو به موارد زیر برمی‌گردد:

  1. استهلاک قطعات داخلی: لپ تاپ استوک ممکن است قبلاً توسط کاربران دیگر استفاده شده و پس از آن بازسازی شده است. بنابراین، تفاوت اصلی در استهلاک قطعات داخلی آنهاست.
  2. قیمت: لپ تاپ استوک معمولاً بسیار ارزان‌تر از لپ تاپ نو است. این امکان را به شما می‌دهد که یک لپ تاپ با کیفیت با هزینه کمتری بخرید
  3. مناسب برای مصارف خاص: در لپ تاپ‌های استوک، انواع لپ تاپ‌های صنعتی نیز وجود دارد که برای مصارف خاصی طراحی شده‌اند. این لپ تاپ‌ها معمولاً با لپ تاپ‌های خانگی متفاوت هستند و معمولاً به عنوان گزینه‌ای برای مصارف صنعتی در نظر گرفته می‌شوند. و با هزینه یک لپ تاپ خانگی میتوانید یک لپ تاپ صنعتی با ارزش بخرید

به طور کلی، تصمیم بر اساس نیازها و بودجه شما بستگی دارد. لپ تاپ استوک به عنوان یک گزینه ارزان‌تر و مقرون به صرفه ممکن است مناسب باشد، در حالی که لپ تاپ نو عملکرد بیشتری ارائه می‌دهد اما هزینه بسیار بیشتری دارد.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید